Patient Responsibilities
REGULATION CONCERNING THE CONDUCT OF PERSONS INTERNED IN THE EUROTRAT HOSPITAL UNIT
Obligații generale
- să respecte regulile de acces, de conduită şi disciplină ale spitalului, regulile şi orarul de vizitare, programul de masă și de odihnă;
- să nu producă zgomote puternice, de orice natură (incluzând aici şi sonorul echipamentului audio-video sau aparatelor de comunicaţii), şi să nu iniţieze acţiuni care pot produce disconfort pacienţilor internaţi şi celorlalte persoane din jur;
- să întreţină un climat de linişte şi confort în saloane;
- să menţină ordinea şi curăţenia în saloane și în spațiile comune;
- să aibă un comportament etic şi o conduită civilizată faţă de personalul medico-sanitar;
- să nu distrugă sau să murdărească mobilierul din salon, pereţii, instalaţiile sanitare sau alte obiecte din dotarea spitalului. În caz contrar, aceștia putând suporta contravaloarea eventualelor defecțiuni.
- să respecte Regulamentul intern al unităţii;
- să poarte ţinuta obligatorie de spital. Este interzisă să părăsirea spitalului în acest echipament, fiind interzisă circulaţia pe străzi sau în parcuri în astfel de ţinută
- să nu părăsească unitatea pe perioada internării decât cu aprobarea medicului şef de secţie ;
- să nu circule decât în secţia unde sunt internaţi sau unde li se fac investigaţii medicale;
- să nu introducă în spital echipamente electronice (aeroterme, radiatoare, reșouri, plite electrice, aparate portabile de aer condiționat, aparate pentru încălzirea/prepararea hranei, uscătoare de păr etc.) fără acordul prealabil, scris, al medicului şef de secţie sau al asistentului şef;
- să nu fumeze în incinta spitalului, să nu consume sau să introducă în spital băuturi alcoolice ori substanţe periculoase sau interzise de lege;
- să asigure individual paza şi protecţia bunurilor personale de valoare pe care le introduc în spital, asumându-şi întreaga responsabilitate cu privire la acestea;
- să nu introducă alimente în spital fără avizul medicul curant și să păstreze alimentele de orice fel numai în frigider (nu pe masă sau noptieră).
- să respecte viața privată a pacienților, aparținătorilor, vizitatorilor și a cadrelor medicale. Astfel pacienții se vor abține de la a fotografia, filma sau înregistra audio-video sub orice formă în incinta spitalului (saloane, coridoare, spații auxiliare ș.a.) Orice încălcare a acestui aspect va conduce la notificarea autorităților competente.
Obligații cu specific medical
- să-i respecte pe ceilalţi pacienţi şi drepturile lor;
- să respecte cu stricteţe tratamentul şi indicaţiile medicului şi ale personalului medico-sanitar;
- să îşi asume întreaga responsabilitate pentru consecinţele ce apar în cazul refuzului de a urma tratamentul, instrucţiunile şi recomandările personalului medical;
- să informeze personalul medical, întocmai şi la timp, cu privire la orice manifestare sau reacţie la tratamentul sau medicamentele prescrise;
- sa coopereze în permanenţă cu medicul privind starea sănătăţii;
- să ofere personalului medical toate informaţiile relevante pe care le deţin despre starea de sănătate proprie, precum şi informaţiile de orice altă natură (apartenenţa religioasă, valori şi cutume culturale, etnice etc.) care pot afecta sau influenţa îngrijirea medicală şi serviciile conexe furnizate de către Spitalul de Reabilitare Medicală EUROTRAT;
- să ofere informaţii exacte şi complete în legătură cu spitalizările anterioare, detaliile personale şi de sănătate, inclusiv regimuri alimentare şi stil de viaţă;
- să solicite personalului medical informaţii detaliate cu privire la starea individuală de sănătate, investigaţiile şi analizele realizate, diagnosticul stabilit şi tratamentul propus, înainte de a îşi da consimţământul faţă de orice procedură şi act medical pe care îl acceptă. Pacienţii au dreptul şi libertatea de a cere oricât de multe informaţii cu privire la situaţia medicală în care se află.
- să informeze personalul medical şi să solicite sprijin pentru orice nelămuriri şi întrebări cu privire la documentele medicale.;
- să ia în calcul faptul că poate exista un motiv obiectiv pentru care un serviciu nu este disponibil la un anumit moment şi într-o anumită formă;
- să se prezinte la consultaţii / intervenţii / internare la ora stabilită conform programării sau să anunţe medicul cu cel puţin 24 de ore înainte de aceasta, în cazul în care programarea trebuie anulată sau modificată.